Na to vprašanje je odgovorila DKOM v zadevi št. 018-035/2024-4, kot odgovor na stališče naročnika, da GZ-1 v 16. in 17. členu določa, da mora izvajalec za vodenje gradnje določiti pri sebi zaposlenega vodjo gradnje in da ni dopustno, da ponudnik na mesto vodje gradnje nominira osebo, zaposleno pri nominiranem podizvajalcu.
Naročnik v razpisni dokumentaciji ni določil posebnih zahtev za vodjo gradnje, ki bi se nanašale na izpolnjevanje obveznosti iz GZ-1 in ki bi jih morali ponudniki izkazati že ob oddaji ponudbe (v izkaz dopustnosti predložene ponudbe). Prav tako naročnik ni prepovedal oz. ni omejil možnosti sklicevanja na zmogljivosti drugih subjektov in je dopustil, da lahko ponudniki v svoji ponudbi nominirajo kadre (vključno z vodjo gradnje), ki so zaposleni pri v ponudbi nominiranem podizvajalcu.
Upoštevaje navedeno se je DKOM postavila na stališče, da ker naročnik v razpisni dokumentaciji ni določil, da morajo ponudniki že v fazi oddaje ponudb izkazovati izpolnjevanje pogojev po GZ-1 ali katerem koli drugem (področnem) zakonu, naročnik ni imel podlage za ugotovitev, da vlagateljeva ponudba, ki pri sebi nima zaposlenega vodje gradnje, iz tega razloga ni dopustna.
Pri tem navedenega ne more spremeniti navedba, da je pri presojanju dopustnosti ponudbe naročnik dolžan postopati tudi skladno s področnimi veljavnimi predpisi. Določbe GZ-1 se namreč nanašajo na izvedbeno fazo in ne določajo, na kakšen način morajo naročniki ravnati v postopkih oddaje javnih naročil, v kolikor pa bi naročnik želel, da ponudniki že v fazi postopka oddaje javnega naročila izkažejo izpolnjevanje zahtev, kot jih določa GZ-1 (npr. da ima ponudnik pri sebi zaposlenega vodjo gradnje) ali kakšen drugi zakon, bi le-to moral predvideti in vključiti že v dokumentacijo v zvezi z oddajo javnega naročila.
Naročniki, bodite pozorni kako oblikujete zahteve razpisne dokumentacije, saj se po poteku roka za oddajo ponudb ne boste mogli sklicevati na zahteve, ki v razpisni dokumentaciji niso bile vnaprej, jasno in nedvoumno določene!